Week 13

9 juni 2016 - Joensuu, Finland

Hey allemaal

Dit is mijn laatste post van mijn hele Finland avontuur.

Ik zal maar beginnen waar ik vorige keer gestopt ben he. Zaterdag zijn we naar een derde nationaal park ,Hiidenportti, geweest. Na een autoreis van 3 uur kwamen we eindelijk aan. Het goede weer van de voorbije week was ondertussen echt gepasseerd en het was maar frisjes. Gelukkig is dat perfect weer om te gaan wandelen.

Zondag ging het de hele dag regenen dus kozen we ervoor om naar een aquapark te gaan in Kitee. Het was geen centerparks of Tongelreep maar het was toch de moeite om eens te gaan ploeteren. Ze hadden wel een beter bubbelbad dan we bij ons hebben.

Maandag was onze laatste kans om een grote trip te maken en dus kozen we ervoor om richting Kajaani te trekken. Dit was op aanraden van onze Finse vrienden aangezien hier een ruïne zou zijn van een oud kasteel/burcht. Nadat de GPS ons naar een veldweggetje had gestuurd ipv naar Kajaani centrum moesten we zelf even bekijken hoe we daar moesten raken. Na een autotrip van 4 lange uren kwamen we eindelijk aan in de stad. Na een google search om de locatie te vinden kwamen we aan bij de ruïne. Het was toch de moeite om daarvoor een lange reis te maken.

Dinsdag moest ik nog even op school zijn voor een afspraak met een internationale coördinator voor de laatste papieren. Daarna was het tijd voor een zeer permanente herinnering aan mijn tijd hier in Finland. Omdat het de laatste avond was dat mijn nonkel in Joensuu was kozen we ervoor om uitgebreid te gaan eten in het restaurant van het theater in Joensuu. Super lekker en zeker plezant aangezien we de enige klanten waren op dat moment. Echt zalig.

Woensdagochtend gingen we nog even rendieren voederen op een boerderij waar ook husky's zaten. Echt snoezige beesten. Alleen zonde dat het zo'n slecht weer was (stormachtig). Na een koffie en gebak werd het tijd om afscheid te nemen van mijn nonkel. Voor mij was het dus tijd om te gaan inpakken. En me voor te bereiden op het naderende vertrek.

Vandaag heb ik de laatste dingen ingepakt en heel het appartement gepoetst. Met heel mijn hebben en houden ben ik op de bus gestapt richting het centrum. De sleutel is afgegeven en nu zit ik in een hotel voor mijn laatste avond. Ik kijk ernaar uit om morgen op dit uur thuis te zijn.

Tot de volgende (en deze keer in het echt en niet online ;) )